I'm just a woman, and this is my colorful world.
KoRkULaRinA
TagList
Brojač posjeta
40380
Blog
ponedjeljak, prosinac 8, 2008


Prodaja je kao i dobra šansa, ne dolazi sama i ne realizira se sama. Njoj treba krenuti u susret, jer ono što obično samo dolazi jesu problemi i brige, a prodaja je nešto što se priželjkuje, ali i uporno traži.

Profesionalni prodavač – „Lovac na prodaju” zna da se prodaja nalazi svuda. Ona vam se može desiti bilo kad i bilo gdje i ukoliko je ne očekujete i ne reagirate na vrijeme, ona će otići u susret drugom prodavču.
Prodaja počinje poslje prodaje
Dobro obavljen stari posao, gde je kupac zadovoljan vašim proizvodom i, prije svega, vašim pristupom, i gdje je on osjetio od vas istinsku profesionalnu i ljudsku pomoć, dovest će vas do odličnih preporuka od strane kupca. Ne zaboravite da je najdjelotvornija reklama ona u kojoj vas kupci hvale i toplo preporučuju prijateljima i poznanicima. Takvu vrstu besplatne reklame treba zaslužiti, ona se oslanja na vaša prodajna djela i kompletan opči utisak koji ste ostavili kod kupca – korisnika vaših usluga. Ponovni dolazak kupca,  jedini je pouzdani parametar, koji vam ukazuje u kojoj mjeri je kupac zadovoljan.
Većina prodavača ne može računati na dobre preporuke i kontakte, jer očigledno i ne rade sve ono što kupci od njih očekuju. Pored loših preporuka većina prodavača smatra da prodajni uspjeh ovisi od brojnih kvalitetnih kontakata, a da ih oni nemaju. Njihov najveći izgovor za nerad jeste da na njihovu nesreću ne poznaju dovoljno „bitnih” ljudi od kojih zavisi prodaja. Oni ne shvačaju da se do većine „bitnih” ljudi može doći, i da se oni mogu upoznati ako se samo potrude da im se obrate sa prave strane i ako izaberu pravi pristup.
Nezadovoljan kupac ne pati u tišini – on odlazi kod konkurencije
Upamtite! Konkurencija nikada ne miruje. Ako vi ne prepoznate prodajnu šansu i ako prilike samo prolaze pored vas (a vi ih ne primjećujete), neko ih sigurno prepoznaje i što je najžalosnije za vas, konkretizira ih u prodaju. Taj neko je vaša konkurencija koja očigledno ima bolje metode od vas za prepoznavanje, praćenje i realizaciju spomenutih prilika.
Konkurencija je danas sve žešća i spremna gotovo na sve za novog kupca. Problem je u tome, što u vremenu u kome živimo, ponuda je sve veća od tražnje. Sve više je kompanija, proizvoda, usluga, prodavača, a sve manje klijenata i potrošača.


Ako želite da prije svega ostanete u toj prodajnoj džungli, a zatim da i napredujete, morate biti veoma fleksibilni. Takođe, nikada nemojte zaboraviti na princip zastarivanja. On važi za sve proizvode i usluge, ali i za cijeloukupan vaš sistem metoda koje koristite prilikom marketinškog nastupa, traženja novih klijenata i realizacije same prodaje. To nam ukazuje na činjenicu da sebe moramo stalno menjati i unaprijeđivati, a to je posebno bitno u domenu traženja novih prodajnih prilika.

Svgdje oko vas su novi kupci – na vama je samo da ih pronađete
Važnost preporuka je jako bitna, ali takođe je bitno da svaki prodavač konstantno traga za novim potencijalnim klijentima. Za vrhunskog trgovca potraga za novim kupcem nije najdosadniji dio prodajnog procesa, već zanimljiva igra.


Vaš veliki interes je da traženje doživite kao zanimljivu avanturu koja vas („kao u nekom avanturističkom filmu”) može dovesti do „kovčega sa blagom”, odnosno do lijepe prodajne prilike. Često otežavajuću okolnost za prosječnog trgovca predstavlja činjenica, što traženje klijenata doživljava kao metodu za remećenje nečijeg vremena, ili kada to i učini a potencijalni kupac trenutno nema vremena, on odustaje misleći da nije izazvao interesovanje kod potencijalnog klijenta. Ono što ovdje treba znati, jeste sljedeće: ovakve misli ne odgovaraju istini! To što nismo uspostavili kontakt u momentu kada smo pokušali, znači samo, da nismo odabrali pravi trenutak, i da to možemo probati ponovo, kada procijenimo da bi bilo pogodnije vrijeme za klijenta. Na taj način cijenimo njegovo vrijeme a sebi dajemo novu priliku. Obratite pažnju na sljedeću stvar!

Traženje klijenata podrazumijeva i nove kreativne metode od strane trgovca.

Nažalost, za veći dio prodavača pod traženjem se podrazumijeva okretanje telefona ili kucanje na nečija vrata.Sigurna sam da to nije maksimum kreativnih mogućnosti za većinu nas.

Zar ne?
Preporuka! Konkurencija je rijetko kada baš onoliko jaka kao što izgleda.


Treba voditi računa da ih ne precijenimo, ali i ne potcijenimo u odnosu na sliku koju stvaramo o njima putem njihovog imidža koji njeguju, a koji vrlo često može biti maska. Preduhitrite vašu konkurenciju! Prije svega, vjerujte u sebe i svoje mogućnosti i budite svijesni činjenice da se prodajne prilike zaista nalaze svuda. Danas, u kompletnom poslovanju brzina igra važnu ulogu. Brzina je danas osnovna karakteristika postizanja uspeha. Nekadašnja izreka u ekonomiji da krupna riba jede sitnu, preformulirana je u koncept „brza riba jede sporu ribu”. Vrlo često su prvi na pijaci kasnije i prvi u profitu, prvi u akciji i prvi u realizaciji. Uporno razvijajte svoje instinkt u pravcu otkrivanja prodajnih prilika, pa onda krenite u njihovu brzu realizaciju. Budite spremni da prihvatite dobronamjernu kritiku, kao i da priznate vašu eventualnu grešku. Spremnost da prihvatite kritiku i grešku, može vam omogućiti daleko bolju startnu poziciju, u odnosu na vašu konkurenciju.

Budite pravi „Lovac na prodaju”.

Sposobnost da navedete klijente da upute mnoge svoje poznanike na vas dovešće vas u poziciju magneta za nove prodajne šanse.
Ako su vaši kupci zadovoljni vama, dobit ćete cijelu grupu ljudi koji vas svuda preporučuju, a ta grupa ljudi ima tendenciju da se stalno uvećava.


To vam je kao da imate cijeli marketinški tim, koji radi besplatno za vas.

Iskoristite tu magijsku moć preporuke za derastično uvećanje prodaje.

I na kraju da vas podsjetim na staro pravilo koje glasi: „Bar pet puta je jeftinije i lakše zadržati staru mušteriju nego osvojiti novu!”.

Privrženi kupci koštaju manje i vrlo često kupuju mnogo više.

Pažnja! Uspešni trgovci tragaju za prodajnim prilikama, a ako ne mogu da ih pronađu, sami ih stvaraju.Želim naglasiti, da se navedene preporuke za traženje kupaca mogu odnositi na sve vrste i nivoe prodaje – od prodavča u butiku, preko prodavča oglasnog prostora, agenata za nekretnine do brokera itd.

Rekli su o prodaji:
„Iza mene je beskonačna moć. Ispred mene su beskrajne mogućnosti. Oko mene su nebrojene prilike. Zašto bih se bojala” – Stela Stjuart.
„Trgovac koji očekuje da će kupac sam doći na njegovu promociju je u najmanju ruku naivan ili prejerani optimist” – D.R.Gilbert.
„Ne možete čekati da zazvoni telefon. Vi treba nazvati  njih” – Lord Lu Grejbi.
„Ne sudi o danu po žetvi koju žanješ, već po sjemenu  koje siješ” – Robert Luis Stivenson.


 

 

korkularina @ 13:27 |Komentiraj | Komentari: 0
Arhiva
« » lis 2017
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Anketa
Dali možeš imati TO što želiš?
Linkovi
Index.hr
Nema zapisa.